Neu-Isenburg/Niemcy, 16 grudnia 2019 r. – ten rok to dziewiąty sezon współpracy producenta opon premium Hankook i serii DTM. W 2019 roku samochody DTM wjechały na tor z nowym turbodoładowanym silnikiem i dodatkową setką koni mechanicznych, a opony wyścigowe Hankook pozostały niezmienione. Pomimo tego opona Ventus Race doskonale poradziła sobie z ogromnym wzrostem mocy silników serii DTM i dodatkowymi naprężeniami, co wywarło bardzo pozytywne wrażenie podczas jazdy na każdym torze, dzięki ogólnemu pakietowi wytrzymałościowemu obejmującego wydajność, jednolitość i bezpieczeństwo.
– Sporty motorowe najwyższej klasy zawsze były wpisane w DNA naszej firmy – podsumował prezes Hankook Tire Europe, Han Jun Kim. – Zwłaszcza po wprowadzeniu nowych, mocniejszych turbodoładowanych silników w serii DTM, mogliśmy pokazać co potrafią nasze opony premium bez konieczności ich modyfikowania. Wcześniejsze przedłużenie długoterminowego kontraktu samo w sobie jest dla nas wyróżnieniem i motywacją. – dodał Kim.
Po finale serii DTM na torze Hockenheim, Dyrektor Audi Motorsport Dieter Gass, którego kierowca René Rast zdobył tytuł w tym roku, powiedział: – Pomimo nowych turbodoładowanych silników nie mieliśmy żadnych problemów z oponami wyścigowymi Hankook. Jak zawsze, tak i w tym sezonie współpraca z inżynierami Hankook przebiegała bardzo dobrze. Już czekamy na kolejny rok z tym partnerem premium. Jens Marquardt, dyrektor BMW Motorsport dodał – Jak zawsze firma Hankook świetnie się spisała. Nowe, potężniejsze silniki z turbodoładowaniem stanowiły wyzwanie dla wszystkich, jednak zespoły i kierowcy poradzili sobie z tym wraz z oponami wyścigowymi Hankook. Wciąż cieszymy się z doskonałej współpracy z firmą Hankook.
Jako nowicjusz w tej serii, firma Aston Martin mogła w każdym momencie pierwszego sezonu w DTM polegać na oponach Ventus Race od Hankook i zyskać wartościowe doświadczenie w niewątpliwie najbardziej popularnej, międzynarodowej serii wyścigów samochodów turystycznych. – Hankook to niezawodny partner w zakresie opon w naszym pierwszym sezonie z Astonem Martinem Vantage DTM. Jako nowicjusz z samochodem DTM, który został zbudowany w zaledwie 90 dni fakt, że mogliśmy korzystać z doświadczenia długoterminowych partnerów DTM w miarę rozwoju naszych samochodów, był szczególnie istotny. Firma Hankook wspierała także nowy zespół R-Motorsport w tych bardzo konkurencyjnych zawodach swoimi aktualnymi i nowymi danymi dotyczącymi opon. Chciałbym także podkreślić owocną współpracę z technikami Hankook, których wiedza pomogła nam podczas rozwoju układu zwieszania dla naszego Astona Martina Vantage DTM. Podsumowując, współpraca z Hankook była dla nas pozytywnym doświadczeniem. – powiedział kierownik zespołu R-Motorsport, dr Florian Kamelger.
Współpraca z Hankook układała się pomyślnie dla nowego mistrza DTM René Rasta (Audi). – Nowe silniki z turbodoładowaniem i wynikająca z nich dodatkowa moc samochodów DTM sprawiły, że zarządzanie oponami stało się bardzo istotne, ponieważ czynniki te prowadzą do zwiększenia obciążenia na tylnej osi, a tym samym na oponach Hankook. Dlatego trzeba właściwie zarządzać oponami, zwłaszcza podczas długich przejazdów po to, by wciąż móc przejechać szybkie okrążenia pod koniec wyścigu. To działało u mnie świetnie przez cały sezon. Zawsze dobrze radziłem sobie z oponami Hankook zarówno w kwalifikacjach, jak i wyścigach.
Jednym z ważniejszych momentów sezonu były cztery połączone wyścigi kierowców serii DTM oraz ich odpowiedników z japońskiej serii Super GT, które odbyły się pod koniec listopada w Hockenheim oraz w Fuji, w Japonii. Zarządzanie oponami miało kluczowe znaczenie. W serii DTM konfiguracja samochodu na każdy tor musi być dostosowana do standardowej opony Hankook, a ta musi zachowywać się tak samo na każdym torze wyścigowym. Można to osiągnąć poprzez zmianę ciśnienia w kołach, ustawienia aerodynamiczne i wartości pochylenia kół. Sytuacja w serii Super GT jest zupełnie inna. W tym przypadku, konfiguracja samochodu nie ulega zmianie. Zamiast tego, zespoły wybierają odpowiednią oponę na dany tor z szerokiego asortymentu różnych producentów i mieszanek. Podczas wyścigu w Niemczech zespołu z Dalekiego Wschodu zdobyły bardzo wartościowe doświadczenia, które skutecznie wykorzystały do zwyciężenia w obu wyścigach na swoim domowym wydarzeniu w Fuji.
Narain Karthikeyan (Modulo Epson Honda NSX-GT), zwycięzca drugiego wyścigu na torze Fuji Speedway: – Nasz samochód natychmiast zaczął się dobrze prowadzić na oponach Hankook i mogliśmy jeździć szybko w każdych warunkach. Połączone wyścigi Super GT i DTM to dość szczególne wydarzenie. Kierowcy DTM są rewelacyjni i zawodnicy z obu serii pokazali się ze świetnej strony.
Szef firmy ITR e. V. zarządzającej serią DTM, Gerhard Berger o sezonie 2019: Seria DTM wymaga od swoich partnerów technicznych najwyższych standardów technologicznych i jakościowych. Wymagania dotyczące opon w sezonie 2019 były wyższe niż kiedykolwiek, z uwagi na nowe silniki z turbodoładowaniem, które teraz posiadają ponad 600 KM. Opony Hankook zawsze spełniały wszystkie wymogi i potwierdziły swoje wysokie osiągi.
W tym sezonie utworzono serię W, a firma Hankook od początku jest jej partnerem. Za kierownicami 270-konnych bolidów formuły 3. zasiadły kobiety, a ten nowy format wyścigów odbywał się jako cześć programu wspierającego DTM w sześciu weekendach wyścigowych. Dzięki swoim spójnym właściwościom na torze i przewidywalności, opony Hankook Ventus Race potwierdziły, że są idealne dla młodych kobiet kierowców. – Byłam pod wrażeniem opon Hankook. Na nich jest się szybszym, zawsze wiesz, jak zareaguje opona i możesz dostosować swoje działania. Moi inżynierowie także byli pod wrażeniem. Opona wyścigowa Hankook pomogła mi na drodze do tytułu. – powiedziała pierwsza mistrzyni żeńskiej serii Formuły, Brytyjka Jamie Chadwick.
Już od początku sezonu firma Hankook zaopatrywała nową juniorską serię - Formula Renault Eurocup - w wysokiej jakości opony Ventus Race. W taki sposób wspiera młodych kierowców na ich drodze do udanej kariery w sportach motorowych. Potwierdził to Rosjanin Alexander Smolyar, który zajął trzecie miejsce w ogólnej klasyfikacji: – W przeciwieństwie do innych producentów, na zestawie opon Hankook możesz wykonać kilka szybkich okrążeń pod rząd. To ogromna zaleta w kwalifikacjach. Podczas wyścigu te opony zachowują przyczepność przez długi czas. Są wręcz idealne dla nowicjuszy, ponieważ są przewidywalne i zarządzanie nimi jest bardzo proste.
W tym aspekcie firma Hankook po raz kolejny pozostała wierna swoim wytycznym, skupiając się przede wszystkim na promocji młodych kierowców. W tym sezonie utalentowani i młodzi kierowcy w FIA F4 Spain, SMP F4 NEZ oraz F4 British Championship, które są seriami certyfikowanymi przez FIA, mogli korzystać z wysokiej spójności i wydajności opon wyścigowych Hankook, jak również zawodnicy Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup, którym firma Hankook dostarcza opony Ventus Race od 2018 roku. – Opona wyścigowa Hankook zdecydowanie pasowała do mojego stylu jazdy. Można na niej konsekwentnie pokonywać szybkie okrążenia i dobrać idealne tempo wyścigowe. – powiedział Polak Robin Rogalski, nowy mistrz pucharu Audi GT4, w którym kierowcy ścigają się jednym modelem samochodów.
Producent opon typu premium po raz kolejny towarzyszył serii dwudziestoczterogodzinnych wyścigów GT jako sponsor tytularny i dostawca opon. Największa seria wyścigów długodystansowych obejmuje osiem rund na trzech kontynentach, gdzie odbywają się wyścigi 12- i 24-godzinne – to więcej niż każdy inny format wyścigów długodystansowych. Na torze do profesjonalnych kierowców wyścigowych dołączyli ambitni amatorzy. Na torze pojawiły się najróżniejsze samochody od kompaktowych samochodów turystycznych i widowiskowych GT3 do samochodów specjalnych, zbudowanych ściśle według przepisów wyścigów 24-godzinnych.
Firma Hankook ponownie była wyłącznym partnerem w zakresie ogumienia na Rundstrecken-Challenge Nürburgring (RCN), utrzymując swoją rolę z roku 2018. W najstarszej amatorskiej serii wyścigowej w Europie odbyło się w sumie dziewięć wydarzeń. Tor Nürburgring-Nordschleife był gospodarzem RCN w ośmiu przypadkach, a dziewiąta runda odbyła się na kultowym belgijskim torze Spa-Francorchamps. Podczas każdego wydarzenia producent opon premium obsługiwał nawet 160 samochodów turystycznych i GT dostarczając im opony Ventus Race w różnych rozmiarach.
Dyrektor ds. sportów motorowych firmy Hankook, Manfred Sandbichler: – Mamy za sobą kolejny udany rok w sportach motorowych. Nowe możliwości współpracy okazały się wielkimi sukcesami, a długofalowa współpraca, taka jak ta z DTM została rozszerzona i pogłębiona. Firma Hankook będzie wciąż skupiać się na wyścigach juniorskich, ale także będzie wspierać uznane i prestiżowe serie wyścigowe swoimi zaawansowanymi produktami i wiedzą. Oferujemy szeroki asortyment wysokojakościowych produktów, które doskonale nadają się na niespodziankę w przyszłym roku. Na przykład na ostatnich targach motoryzacyjnych Essen Motor Show w Niemczech ogłosiliśmy nowe zobowiązania Hankook na najwyższym poziomie, w postaci partnerstwa z DTM Trophy.
Źródło - Hankooktire-Mediacenter.com