Według NHTSA, nieuważne kierowanie pojazdem jest odpowiedzialne za 10% wszystkich śmiertelnych wypadków. I chociaż możesz przestrzegać prawa, jeśli chodzi o to, co możesz, a czego nie możesz robić, pamiętaj, że jeden zły ruch może spowodować prawdziwą tragedię.
Wszystko to sprawiło, że pomyślałem o wszystkich innych drobnych błędach, które popełniamy w naszych samochodach, które nie wydają się wielkim problemem, ale tak naprawdę nim są.
1. Rozmowy telefoniczne bez użycia rąk
Nie ma znaczenia, czy masz telefon komórkowy w ręku, czy nie - nadal jedziesz po drodze w 2-3 tonowym, stalowym bloku. Tak szybko i tak wiele może pójść źle. Badania wykazały, że to rozmowa odwraca uwagę kierowców, a nie faktyczne trzymanie telefonu. Przeciętna osoba może w każdej chwili skupić się na czterech obiektach.
Po uwzględnieniu wszystkich mechanizmów jazdy - kierowania, hamowania, przyspieszania, zmiany biegów, zmiany stacji radiowej itd. - rozmowa telefoniczna zaburza równowagę. I to nie jest tak, że tylko rozmawiasz; w rozmowie telefonicznej musisz słuchać osoby, myśleć o tym, co mówi ta osoba, a następnie odpowiadać. To wszystko zabiera cenną uwagę, która powinna skupiać się na jeździe.
2. Zjeżdżanie z pasa
Jedną z najbardziej podstawowych zasad w jeździe samochodem jest pozostawanie na własnym pasie. Brzmi dość prosto, prawda? Ale nie jest.
Wielu kierowców nieświadomie postrzega znaki poziome jako wskazówki, a nie absoluty i dryfuje między nimi tak, jak niektóre przedszkolaki kolorują poza liniami. Faktem jest, że w 2007 r. Według National Highway Traffic Safety Administration, 15 574 osoby zginęły w wypadkach z powodu kierowców zjeżdżających z ich pasów ruchu. W tym samym roku 13 041 osób zginęło w wypadkach drogowych z udziałem pijanych kierowców. Dość przerażające.
3. Nieprzestrzeganie prawa pierwszeństwa
Jest kilka rzeczy bardziej irytujących niż próba wjechania na austostrade i jakiś gość, który nie pozwala ci tego zrobić. Ale nieustępowanie pierwszeństwa jest bardziej niż denerwujące - to niebezpieczne. W przypadku kierowców powyżej 70. roku życia nieustąpienie pierwszeństwa jest główną przyczyną wypadków. Kierowcy ci mogą po prostu nie zobaczyć drugiego pojazdu lub źle ocenić czas, który muszą przeznaczyć na manewer. Ale to nie tylko starsi kierowcy - w 2007 r. nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu było piątą najczęstszą przyczyną śmiertelnych wypadków samochodowych.
4. Przejeżdżanie na czerwonym świetle
Czy wiesz, że 75% wszystkich wypadków samochodowych występuje w miastach? Czy potrafisz odgadnąć najważniejszy powód? Działające czerwone światła. Każdego roku przejeżdżanie na czerwonym świetle powoduje około 1000 zgonów i prawie 90 000 obrażeń, a najczęstszym powodem, przez który ludzie przejeżdżają na czerwonym, jest to, że się spieszą.
Problem stał się tak poważny, że wiele miast ma teraz zainstalowane kamery na ruchliwych skrzyżowaniach z czerwonym światłem Jak dotąd kamery doprowadziły do 10% - 40% spadku liczby wypadków spowodowanych działaniem czerwonego światła. Potencjalna kara finansowa wydaje się zapobiegać kolizjom na skrzyżowaniach.
5. Nadużywanie hamulców
A jest to trudne. Mieszkam niedaleko Twin Peaks w San Francisco, a żeby dostać się do centrum, muszę jechać długim krętym wzgórzem. Wzgórze jest tak długie i strome, że nie muszę nawet korzystać z pedału gazu. Ale hamulce to inna historia. Chociaż wiem, że nie powinienem hamować od samego początku, to prawie niemożliwe. Więc co powinienem zrobić? Właściwym sposobem na hamowanie przez długi czas jest kontrolowanie prędkości za pomocą skrzyni biegów. Nazywa się to "hamowaniem silnikiem", które wykorzystuje kompresję silnika do spowolnienia pojazdu. Jeśli masz ręczną skrzynię biegów, oznacza to przejście na niższy bieg, na przykład przejście z piątego na czwarty w pięciobiegowej skrzyni biegów. W przypadku automatycznych skrzyń biegów wystarczy przejść na następny, najniższy bieg, np. Od D4 do D3. Wszyscy powinniśmy być ostrożniejsi, gdy prowadzimy - to pewne.