Marka Fiat istnieje na rynku już ponad 100 lat. Te wszystkie lata doświadczeń pozwoliły stworzyć bezpieczne i popularne w wielu krajach samochody, które z każdym rokiem są coraz bardziej udoskonalane przez specjalistów i mechaników z firmy Fiat. W swojej ofercie Fiat posiada różne typy pojazdów, te bardziej miejskie, mniejsze lub z większą pojemnością silnika. Marka ta wypuszcza na rynek nawet ciężarówki, autobusy i maszyny rolnicze. Rozmiar opon powinien być dostosowany do konkretnego modelu i roku produkcji pojazdu. Za to dobór rodzaju opon powinien zależeć przede wszystkim od przeznaczenia pojazdu. Jeśli ma on być użytkowany głównie do jazdy po mieście to niepotrzebne są duże, szerokie, agresywne opony, gdyż doprowadzą one tylko do zużycia więcej paliwa i szybszego zużycia. Jeśli jednak planujesz jeździć nieco w terenie, zainwestuj w lepszej jakości, mocniejsze i bardziej wytrzymałe na uszkodzenia mechaniczne opony.
Rodzaj opony będzie się oczywiście znacznie różnić także w zależności od pory roku, dla której kupujemy ogumienie. Niektórzy decydują się na wybór opon całorocznych. Takie modele można użytkować zarówno zimą, jak i latem bez konieczności co sezonowej zmiany. Opony te sprawdzą się świetnie w lekkim klimacie, gdzie nie pada dużo śniegu i temperatury nie spadają gwałtownie zimą. Opony te również są przeznaczone raczej do jazdy codziennej do pracy w okolicach miasta. Jeśli jednak wiesz, że będziesz użytkować auto nie tylko w takich warunkach i zamierzasz wyruszyć nim na dłuższą wyprawę lub wiesz, że w miejscu, w którym mieszkasz przez większą część zimy będzie padać śnieg, wybierz opony sezonowe.
Opony zimowe kierowcy najczęściej wybierają z symetryczną bądź kierunkową rzeźbą bieżnika. Pierwsza z nich posiada dwie równe części, a druga wcięcia na całej swojej powierzchni, usytuowane w kierunku jazdy. W przypadku obu rodzajów opon zewnętrzna część odpowiedzialna jest za przyczepność, w związku z tym wyposażona jest w system lameli (nacięć) na całej powierzchni. Nacięcia są ułożone w taki sposób, aby styk opony z podłożem był jak największy, co zwiększa nie tylko przyczepność, ale i sterowność oraz komfort jazdy zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Duża powierzchnia styku wpływa na obniżenie drogi hamowania, co jest szczególnie istotne zwłaszcza na oblodzonej i ośnieżonej drodze.
Opony na lato zaś często są wybierane z bieżnikiem asymetrycznym. Lamele na jego powierzchni ułożone są tak, aby opona utrzymywała doskonałą przyczepność zarówno na asfalcie, jak i na drodze nieasfaltowej, piaszczystej. Rowki obwodowe, umiejscowione w centralnej części opony odpowiadają za odprowadzanie wody spod czoła opony, dzięki czemu zapobiegają powstawaniu zjawiska aquaplaningu i tym samym, poślizgu na drodze.